Bidragsansökan friidrott

Svensk Föreningsfinansiering AB hjälper friidrottsföreningar att säkra finansieringen till nya lokaler, omklädningsrum, konstgräsplan eller till ert unika behov. Vi sköter hela ansökningsprocessen för lokalstöd, projektstöd eller anläggningsstöd. Vi skräddarsyr ansökningshandlingar för de bidrag er förening behöver till projektet.

Kontakta oss redan idag för att säkra den finansiering som behövs till ert projekt.

lokalstöd, projektstöd eller anläggningsstöd till friidrottsföreningar

Att söka bidrag för svensk friidrott är en viktig strategi för att stödja tillväxten och framgången inom idrotten. Genom att utnyttja olika finansieringsmöjligheter kan friidrottsföreningar och projekt främja utbildning, träning och tävling på alla nivåer.

Lokala friidrottsklubbar har möjlighet att ansöka om bidrag för att förbättra sina träningsfaciliteter, stödja ungdomsverksamhet och främja en sund och inkluderande idrottsmiljö. Särskilda bidrag kan också vara tillgängliga för projekt som syftar till att främja jämställdhet, integration och hälsa genom friidrott.

Nationellt stöd för svensk friidrott kan komma från olika källor, inklusive Svenska Friidrottsförbundet och Riksidrottsförbundet. Dessa organisationer erbjuder olika program och projektbidrag för att stärka friidrotten i Sverige och uppmuntra tillväxt och deltagande.

För att framgångsrikt ansöka om bidrag inom svensk friidrott är det avgörande att tydligt definiera projektets mål, budget och hur det kommer att gynna idrottsföreningen och samhället.

Vänligen fyll i formuläret nedan. Vi återkommer till er inom 1-3 dagar