Föreningshuset 2.0

Tillsammans med Finntorpet Bygg och Konsult har Svenskföreningsfinansiering AB tagit fram en kostnadseffektiv klubbstuga/föreningshus som enkelt kan offereras i samband med ansökan om lokalstöd.

Vi har valt att kalla huset föreningshuset 2.0 därför huset är mycket kostnadseffektivt och flexibelt. Det minsta föreningshuset 2.0 är strax under 100 kvadratmeter för att föreningen ska slippa göra en dyr energibalansberäkning. Självklart kan föreningshuset beställas i önskad storlek.

Pågående byggnation av föreningshus 2.0

Fördelar:

Byggt klubbhus håller hög kvalitet samtidigt som dess konstruktion ger låg byggkostnad:

• Grund är utförd med plintar och bärlinor vilket ger en stabil grund till lågt pris.
  • Husets bredd är vald så vanlig dimension för virke kan användas för golvbjälkar med tanke på spännvidd
  • Huset har självbärande takstolar som minskar byggtid samtidigt som inga bärande delar finns innanför ytterväggar så val av planlösning blir flexibel.
  • Husets invändiga takhöjd är vald så standardvirke ger minimalt spill för väggblock.
  • Yttertak är av typ sadeltak utan takvinklar vilket ger snabb byggtid.
  • Huset har en yta som understiger 100 kvm vilket innebär att ej energibalansberäkning behöver presenteras.
  • Huset har öppen vind med god plats för takisolering.
  • Huset har ett mycket kostnadseffektivt värmesystem. Uppvärmning med luft-luftpump och elelement för tilläggsvärme samt braskamin.
  • Huset är redan från början handikappanpassat med rullstolsramp
  • Självklart kan veranda osv. beställas efter eget önskemål.

Är ni intresserad av föreningshuset 2.0? Tveka inte att kontakta oss för ett personligt besök i Heby där visningshus om 95 kvm finns för påseende.